Huisregels

Om misverstanden over de gang van zaken in de praktijk zoveel mogelijk uit te sluiten, hebben wij voor u enkele belangrijke punten op papier gezet.
Leest u deze brief a.u.b aandachtig door, hebt u nadien nog vragen schroom dan niet deze bij de baliemedewerkster te stellen.
Samen met deze brief hebt u nog enkele andere formulieren ontvangen die u zo secuur mogelijk moet invullen.

Al uw gegevens zijn strikt vertrouwelijk en worden ook zo behandeld.
Indien er op een later tijdstip veranderingen zijn in uw gegevens, vragen wij u ons deze tijdig door te geven of door te bellen.

Tandartspraktijk A. Sharpe bestaat uit 4 personen. Mevr. Sharpe, de tandarts, 2 preventieassistentes en 1 balie- stoelassistente.
Voor behandelingen bij een mondhygiëniste verwijzen wij door. Hiervoor hebben wij enkele adressen in Bergen op Zoom en omstreken.

Omdat u ons hebt benaderd gaan wij ervan uit dat u belang hecht aan uw gebit. Onderhoud is daar de eerste bouwsteen van, daarom hanteren wij controle termijnen.

Personen met een volledige prothese: 1x per jaar
Personen met eigen tanden en/of kiezen, zeer goed onderhouden: 1x per 8 maanden
Personen met eigen tanden en/of kiezen, goed onderhouden: 1x per 6 maanden
Kinderen tot en met 18 jaar: 1x per 6 maanden
Kinderen met een risico gebit (vaak gaatjes, matige mondhygiëne) 1x per 4 maanden.

Als u zo vriendelijk wilt zijn bij binnenkomst uzelf aan de balie te melden.

Bij iedere controle wordt gekeken of er gaatjes aanwezig zijn, tandsteen verwijderen kan over het algemeen direct plaatsvinden mits er daar voldoende tijd voor is.

Elke 3 jaar worden er nieuwe röntgenfoto’s gemaakt.
Indien noodzakelijk of gewenst kan er in samenspraak een behandelplan opgesteld worden.

Wij hanteren geen spreekuur, al onze behandelingen gaan volgens afspraak. Omdat wij iedereen zo goed mogelijk willen behandelen en soms moeten begeleiden, gebeurt het soms dat onze behandelingen uitlopen. Natuurlijk proberen wij dergelijke situaties zoveel mogelijk te vermijden. Wij vragen hiervoor uw begrip.
WACHT MET UW PIJNKLACHTEN NIET TOT HET LAATST VAN DE DAG!!

Indien u de afspraak niet kunt nakomen, vragen wij u dit 24 uur van tevoren af te zeggen. De gereserveerde tijd zal dan niet in rekening gebracht worden en op het geplande uur is het dan mogelijk iemand anders ( bijv. met pijnklachten) te behandelen. Ons antwoordapparaat stelt u in de gelegenheid een boodschap in te spreken.
WIJ MAKEN U ER OP ATTENT DAT IN HET ALGEMEEN, NIET NAGEKOMEN AFSPRAKEN (bijv. TE LAAT AFBELLEN OF AFWEZIG ZIJN ZONDER BERICHT) VOLGENS HET UURHONORARIUM VOOR DE VOOR U GERESERVEERDE TIJD, IN REKENING GEBRACHT ZAL WORDEN.

Wij hanteren de tarieven opgesteld door de Nederlandse Maatschappij tot Bevordering der Tandheelkunde.

De rekeningen worden doorgestuurd naar Infomedics.nl en zij sturen alles door naar uw verzekering. U ontvangt alleen een rekening thuis, waarvoor u niet bent verzekerd of als u de maximale vergoeding heeft bereikt.

Als het weer tijd is voor uw periodieke controle, ontvangt u per post van ons een herinneringskaartje. U kunt dan contact met ons opnemen om een afspraak te maken.

De tandartspraktijk is open op de volgende dagen:

Maandag t/m vrijdag.

Maandag:     08.30 – 17.00  (pauze 12.30-13.00)
Dinsdag:      08.30 – 17.00   (pauze 12.30-13.00)
Woensdag:   08.30 – 17.00  (pauze 12.30-13.00)
Donderdag:  08.30 – 17.00  (pauze 12.30-13.00)
Vrijdag:       08.30 – 12.30

Telefonisch zijn wij bereikbaar op:
Maandag, dinsdag, donderdag  vanaf: ‘s morgens 09.00 uur tot 12.30 uur en ’s middags van 13.30 uur tot 15.00 uur.
Woensdag  en vrijdag zijn wij telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 12.30 uur.

Uw eigendommen

Tandartspraktijk Sharpe is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.

Als laatste vragen wij u om ons zo te behandelen en aan te spreken zoals dat u zelf behandeld en aangesproken wenst te worden.

Met vriendelijke groeten,
Uw tandarts.